Google Chrome’da verimliliğinizi arttırmanın yollar

Öncelikle daha hızlı çalışabilmeniz için bilgisayarınızın varsayılan tarayıcısının Chrome olmasını tavsiye ederek başlayabilirim. Chrome’da da uzantılar (eklentiler) ekleyebiliyoruz. Özellikle tavsiye ettiğim birkaç uzantıyı sizlere tanıtacağım.
Seçenekler > Araçlar > Uzantılar menüsüyle uzantı ekleyebiliyorsunuz.
Şuan için içinde çok bilgi yok ama bence yakın zamanda çok önemli bir kaynak olacak. Açtığınız web sayfası ile ilgili kullanıcı yorumları okuyabiliyor, yorumları değerlendirebiliyor ve yorum da yazabiliyorsunuz.
Bu uzantı ile açılan sayfa içerisindeki resimleri liste olarak görebilir, anında kaydedebilirsiniz. Ben daha çok ekran görüntüsü alıp, anında hesabıma atıp online paylaşmak için kullanıyorum. Picnic ile resimler üzerine işaretler yazılar da koyabiliyorsunuz. Photoshop’un basit web tabanlı hali diyebiliriz.
Sık girdiğiniz bazı siteleri kara listeye alıyor. Ayarlardan o sitelere günde toplam kaç saat ayıracağınızı yazıyorsunuz. Örn. günde 25 dk derseniz. 25 dk Facebook, Friendfeed
gibi kara listedeki sitelere girdikten sonra açmak istediğinizde “Shouldn’t you be working?” (Çalışıyor olman gerekmiyor mu?) yazısı ile karşılaşıyorsunuz. Bu sayede neden bilgisayar başında olduğunuzu tekrar hatırlıyorsunuz.
İçinde olduğunuz sayfayı sosyal sitelerde hızlıca paylaşmanızı sağlar. Bu uzantıyı kişiselleştirebiliyorsunuz. Kendim için Facebook, Friendfeed, Linkedin, Google bookmarks, Twitter, Gmail paylaşımlarını etkinleştirdim.
Aslında Google Share Button’da da Gmail özelliği var ama bu ektentinin güzelliği sayfada belli bir alanı tarayıp butona bastığınızda hem adresi hem de seçtiğiniz alanı alıcıya gönderiyor.
Favorilerimden biri. Geziyor olduğunuz sayfanın benzerlerini size öneriyor. CRM için Zoho adlı bir program kullanıyorum. Öneri ver dediğim zaman Alternatif 4 tane daha CRM programı önerebiliyor. Oldukça zeki.
Google’ın adres kısaltıcı uygulaması.
Facebook’da belli arkadaşlarınızın ve özellikle belli sayfaların güncellemelerini anında görüyorsunuz.
Çoğu zaman aynı anda iki pencereyi yanyana döşemek istiyoruz. Çünkü bir sayfadaki verilere bakıp diğer sayfadan kontrol ediyor oluyoruz. İşte bu dikey döşemeyi tek tuşla yapmaya yarayan bir uzantı.
Gmail, Google Reader, Google Voice ve Google Wave’deki okunmamış mesajlarınızı size haber veriyor. Ben Voice ve Wave aktif kullanmıyorum ama Reader için güzel bir uygulama.
Tatlıyı sona saklamak istedim. Better Gmail en güzel uygulama. Siz de benim gibi firmanızın logosundan çok Gmail logosu görenlerdenseniz bu uygulama süper. Sağdaki reklamları, alttaki footerı, soldaki invite bölümü gibi ne kadar gereksiz gmail parçası varsa hepsini kaldırır. Size sadece kullandığınız kadar Gmail kalır.
Umarım bu derleme işlerinize fayda sağlar.

0 yorum:

Yorum Gönder