Mynet'den Yeni Reklam Programı


Belki sizler daha önce farketmiş olabilirsiniz, fakat benim dikkatimi bugün beyazperde.com‘da gözüme çarpan reklam birimleri ile çekti; Mynet yeni bir reklam programı başlatmış! Yeni program, Google AdWords-AdSense ikilisindeki mantıkla, AdKlik-AdPartner ikilisinden oluşuyor. Programın reklamverenler için düzenlenen arayüzüne AdKlik üzerinden, yayıncılar için düzenlenen arayüzüne ise AdPartner üzerinden erişilebiliyor.

Anladığım kadarı ile yeni reklam programı programı, yine Google’ın pazar lideri ikilisine benzer şekilde, reklamverenlerin açık artırma ile elde ettikleri anahtar kelimelere dayanan gösterimlerden yayıncıların CPC (tıklama başına ücretlendirme) ile gelir elde etmesine dayanıyor. Yayıncılar, üyelikleri onaylandıktan sonra, çeşitli reklam birimlerinden istediklerini web sayfalarına yerleştiriyorlar ve sistem içeriklerine uygun olarak hedeflenmiş reklamların bu sayfalarda gösterimini gerçekleştiriyor.

Benim ilk izlenimlerim ise şöyle;
Programın sadece içerik odaklı olması bence bir dezavantaj. Bu, AdPartner reklamları ile Google AdSense’e ait reklamları aynı sayfada görüntüleyemeyeceğiniz anlamına geliyor (Google AdSense kullanım şartnamesinde açıkca belirtildiği üzere AdSense ile birlikte başka bir içerik odaklı reklam programı kullanamıyorsunuz, bkz. 2. madde “Genel” bölümü). Halihazırda bir çok web sitesi sahibi AdSense kullanıyor ve bu araç ile başarıyı yakalayan bir site sahibinin AdPartner’a geçişi kolay bir karar olmayacaktır. Bununla birlikte, eğer programa yayıncıların kendilerinin belirleyeceği ve içeriklerini tanımlayan anahtar kelimeler ile uygun reklamların görüntülenmesini kontrol edebilmeleri özelliği eklenirse durum Mynet lehine değiştirebilir, çünkü daha önce yaşanan örnekler ile Google’ın bu tip uygulamalara karşı olmadığını ve AdSense ile birlikte kullanımlarını onayladığını biliyoruz. Programı AdSense ile birlikte kullanma fırsatına sahip olan yayıncılar mutlaka şans vermek isteyeceklerdir.
Reklam birimleri arasında son dönemlerde popülaritesi artan aktif bağlantı birimlerinin (fare işaretçisi bağlantının üzerine geldiğinde küçük bir popup ekran ile reklam gösterimi yapan birimler) programa dahil edilmiş olması kesinlikle programın büyük bir avantajı, bence birçok yayıncının ilgisini çekecektir.
Gördüğüm kadarı ile programda standart bağlantı birimlerine yer verilmemiş, AdSense’de yüksek performans elde edildiği bilinen bu birimlerin olmayışı kesinlikle bir dezavantaj.

Ben başvurumu yaptığımda en az bir iş günü içerisinde başvurumun değerlendirilip bilgilendirileceğim söylendi, bu durumda bayram sonrasını beklemem gerekiyor sanırım :) Eğer kabul edilirsem daha detaylı bir incelemeye yer vermeyi düşünüyorum. İsterseniz siz de AdPartner için buradan, AdKlik için buradan başvuru yapabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder