TeamViewer Guide(uzaktan bilgisayar yönetimi)

Teamviewer(http://www.teamviewer.com)
Download(1,04 MB)

Öncelikle teamviewer programı 3 farklı modda çalışıyor, "remote support" uzaktan destek, "presentation" sunum, "File transfer" dosya transferi.
Teamviewer programıyla internet veya ağ üzerinden bilgisyar yönetimi diğer programlara göre çok daha basit. Modemde port yönlendirme veya bağlanağınız bilgisyarın ip'sini bilmenize gerek yok çünkü programı kurduğunuzda bilgisayara bir id numarası otomatik veriliyor ve id numarası sabit kalıyor.

1.04MB'lık kurulum dosyasını indirdikten sonra kuruluma geçiyoruz.

Kurulum sırasında programı bilgisayara kurmak ister misiniz yoksa kurulum olmadan çalıştıracak mısınız diye soruyor, kurmadan bir bilgisayara bağlanabilirsiniz veya başka biri size bağlanabilir.


Kurulum sırasında size programın windows açılışında açılıp açılmayacağı soruluyor eğer bunu işaretlerseniz programa sabit bir şifre gireniz gerekiyor. İşaretlemeyip kurulumu bitirirseniz her program açıldığında kendisi 4 karakterlik bir şifre üretecektir.



Program kurulduktan sonra karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran geliyor.
ID: bize atanmış olan numara, dışarıdan bağlanırken bu numaraya bağlantı kurulacak
Password: her program açıldığında rastgele 4 karakterden oluşan bir şifre alıyoruz. Dışarıdan bağlanırken bu şifre girilecek. Eğer ayarlardan sabit bir şifre atanırsa burada "Predefined" yazıyor.


-Sağda ID yazan bölüme bağlanmak istediğiniz bilgisayarın ID numarasını yazıyoruz.
-altında "remote support/uzaktan yönetim", "presentation/sunum", "file transfer/dosya transferi" seçeneklerinden birini seçiyoruz.
-"Connect to partner" butonuna basıp şifre sormasını bekliyoruz.
-Bağlandığınız bilgisayarda ayarlardan şifre tanımlandıysa o şifreyi, tanımlanmadıysa karşı tarafın ekranında görünen şifreyi öğrenip o şifreyi giriyoruz.




1."remote support" seçtiyseniz aşağıdaki gibi karşı bilgisayarı göreceksiniz.
Ekranın üst-orta kısmında görünen butonlardan bağlantıyı kesme,dosya transferi başlatma, görüntüyü tam ekran yapma, yöneten yönetilen yer değiştirme, aktif pencereye odaklanma ve ayarlar penceresini açma gibi işlemler yapabilirsiniz.



2."Presentation" seçtiyseniz karşı tarafta sizin ekranınızın göründüğü bir pencere açılır ve yaptığınız herşeyi izleyebilir.

3."File transfer" seçtiyseniz karşınıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecek."Local machine" sizin bilgisayarınız, "remote machine" karşı bilgisayardır. Partitionlar ve klasörler arasında istediğiniz gibi gezip istediğiniz dosyayı almak için dosyayı seçip "receive" butonuna tıklayın, dosya göndermek için de "send" butonuna tıklayın.


Gelelim bir iki ayara(en çok işe yarayan ayarlardan bahsediyorum sadece).

-Your display name: karşı bilgisayara bağlandığınızda karşı tarafta sizin ID numaranız değil buraya yazdığınız isim çıkar.
-Start Teamviewer with Windows: windows'un açılmasıyla birlikte teamviewer otomatik açılacaktır. Download için bilgisayarınızı açık bırakıp bir yere gittiğinizde kontrol etmenize hatta restart atabilmenize bayağı faydası var. Bu seçeneği seçebilmeniz için "security" bölümünde sabit bir şifre tanımlamak zorundasınız.
-Homeserver: bunun ne olduğunu anlamasam da eksikliğini hissetmedim.


-Disable teamViewer shutdown: bağlanmak istediğiniz bilgisayarlarda programın kapatılmasını engellersiniz böylece istediğiniz zaman bağlanabilirsiniz.
-Enable file transfer: dosya transferi yapılacağı zaman size sorup sormamasını ayarlayabiliyorsunuz.
-Predefined password: sizin bilgisayarınıza bağlanmak için gereken şifrenin her açılışta değişmesini önlemek için sabit bir şifre girebiliyorsunuz.(program, windows başlangıcında çalışacaksa şifre girmek zorundasınız)




TeamViewer QuickSupport (customer module)Download(792 KB)
Yardım edeceğiniz kişinin bilgisayarına hızlıca programı atıp herhangi bir ayar ve kurulumla uğraştırmamak için light versiyon benzeri çeşidi de mevcut. Karşı taraf programı indirip çalıştırıyor, açılan pencerede ID numarası ve şifre görünüyor bunları programınızda girdiğinizde kolayca bağlanabiliyorsunuz.



TeamViewer ManagerDownload(3,73 MB)(çalışması için Microsoft.Net 1.1 gerekiyor, yüklü değilse kurulum esnasında otomatik indirip kuruyor)
Bağlandığınız kişiler çok ise bunların isimlerini,maillerini,telefonlarını... ID ve şifrelerini kaydedebileceğiniz,notlar tutabileceğiniz, kişileri gruplandırıp istediğinizde bağlanabileceğiniz, bağlantı loglarını otomatik alan ve uzaktan yardım için para alıyorsanız bağladığınız süreyi kaydedip karşı taraftan alacağınız ücreti hesaplayan bir modülü de mevcut.




Not:Program çalışması için en az internet explorer v5.5 istiyor. XP, Vista kullananlar için problem yok. 

0 yorum:

Yorum Gönder